Thursday, January 13, 2011

Fred.

I morgen kl 10.30 er det meningen at jeg skal sitte blid og opplagt på venterommet på poliklinikken. Vel, newsflash.. Not gonna happen. Jeg har avlyst, og mener det. Jeg har funnet fred. Jeg har tatt ett valg, ikke ett veldig konstruktivt valg. Men ett valg, og jeg har fått fred. Det har jeg ikke tenkt at behandler skal få endre på. Jeg har tidenes mest fantastiske behandler, så ikke misforstå. Jeg burde gå, det hadde vært fornuftig og lurt, og sikkert til det beste. Men jeg har fått fred. Fred med valget jeg har tatt. Fred med valget om at jeg ikke kommer til å bli spesielt gammel. Fred. som i fri fra tankekjør, fri fra skadetrang fri fra alt.

Jeg er likegyldig. Jeg kan svare ja til alt alle vil ha meg med på. Ja, ja JA, for det kommer ikke til å skje.
Fantastisk.

I dag har jeg faktisk hatt litt overskudd. Jeg har vært på kafè med sykehuspresten, en tur i stallen, og hatt koselig besøk her hjemme. Jeg får vel svi for det i morgen vil jeg tro, men det var kanskje verdt det.

Ellers så har jeg en del spennende nyheter, men det får vi ta litt etterhvert...

6 comments:

  1. Uff.. Ja det er jo ditt valg og bare du som bestemmer det men :( Så bra at du har hatt en grei dag da.. Stallen pleier altid og være en koselig plass :D <3

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:29:00 PM

    Hva skjer?

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:34:00 PM

    Ja,hva skjer? Håper ikke du har tenkt å ta noen altfor drastiske valg...

    gode tanker overbringes.

    ReplyDelete
  4. Drastiske valg er det nok desverre, men jeg har det ikke fryktelig travelt..

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:53:00 PM

    Huff så uffatig tungt..
    Prøv å finn løsninger om deg selv, finn svar. som f.eks hva som tappet deg for energi i hverdagen.
    Hva i hverdagen gjør at du ikke klarer å holde deg oppe like sterk som som du egentlig ønsker.

    Når man finner svar, så tar man hensyn til disse vanskelige tingene. At man har litt kontroll på de vanskelige tinge, så man ikke lar de bryte seg ned!

    Å finne svarene kan hjelpe på å finne trygghet som varer. ha trygghet som en base, så kan man slappe mer av i hverdagen/ bli mer balansert kansje..

    Å begynne å tenke litt i denne retningen har hjulpet meg når jeg daler ned i det svarte hullet. Men vi er alle forskjellige mennesker. Alle har fjorskjellige sanser, følelser og styrke egenskaper. Derfor finnes det ikke en måte som funker på alle...

    Vet ikke om du selv ønsker slike svar som dette, men jeg følte ommsorg og kjenner meg godt igjen i alt du skriver i bloggen din.. Håper jeg som også daler i svarte denne svarte dalen kan komme med noen hjelpende ord til deg! Så vi kan støtte hverandre.

    ReplyDelete
  6. Anonymous7:34:00 AM

    Å, vennen min.

    -Sigrid

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D