Thursday, January 6, 2011

Jeg forsvinner

Prøver iallefall.. Avlyser avtaler. svarer ikke på meldinger. Vil ingenting. Vil ikke leve.
Ringte behandler i dag, avlyste neste time. Destruktive meg.
Behandler: har det skjedd noe siden i går?
Meg: nei
-men hvorfor vil du ikke komme
-det er bare sånn det er
-jeg håper du kommer
-nei
-hvorfor?
-nei, sånn er det bare, har andre planer
-om å ta livet av deg?
-mja kanskje..
-hva vil du at jeg skal gjøre med dette?
-ingenting (skriker inni meg, gjør noe)
-hvorfor ringte du da?
-bare for å gi beskjed om at jeg ikke kom (skulle ønske du kunne lese tankene mine.)
-ok, men da håper jeg vi snakkes neste uke.
-nei. hadet.

Fantastiske behandler kjenner meg, ringer opp igjen noen timer senere, spør om lov til å ringe beredskapen, for å be dem om å ringe meg i kveld.
-gjør som du vil.
Ringer meg opp ennå en gang, og forteller at beredskapen ringer meg i kveld.

Takk.,. Men jeg fortjener ikke hjelp. Vet ikke om jeg kommer til å svare, vet ikke om jeg klarer. Kontrolltap. Skadetrang. Destruktivitet. Likegyldighet.

7 comments:

  1. Anonymous10:12:00 PM

    trist å lese...

    legger igjen gode tanker.

    ReplyDelete
  2. Uff.. Svar da de ringer da :( Ikke gjør noe dumt.. Du fortjener bedre :D ♥

    ReplyDelete
  3. Du fortjener hjelp! Leser bloggen din, men er ikke flink til å kommentere. For jeg føler at alt jeg skriver et rot.'

    ReplyDelete
  4. ..legger igjen en klem til deg, jeg. *klem*

    ReplyDelete
  5. Klemmer fra meg også! Og takk for at du har oppdatert linken til den nye bloggen min :-)

    ReplyDelete
  6. Ett klokt menneske sa at livet her og nå er en forunderlig reise- den kan være tom, øde og ukjent- men en ting skal jeg love deg døden dEn tilbyr deg intet. Mitt råd er å bestemme deg for at du vil leve selv om du ikke vil- prøv å fortelle deg selv at du har 30-40 år igjen her på jorden og resten av evigheten har du 10000000 millioner år å være død på. Du trengs i denne verden, dra frivillig til Afrika Ig jobb med barn med aids som skal dø! Dra på ett sykehusog sett deg på avdelingen for de med kreft.De som vil leve men som må dø. Det viktigste når man er deprimert er å vare gjøre noe, ikke prov å flykte fra depresjonen, ta den imot som en halsbetennelse og fortell den at hei depresjonen min idag skal vi oppdage denne drittverden! Livet er smertefullt men overlevbart.... ps boktips Veronika vil dø av Paulo choelo.

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D