Thursday, February 11, 2010

Systemet

Jeg hørte nettop om en person som hadde klart å ta livet av seg inne på psykehuset... Mer en det vet jeg ikke, annet enn at det var en overdose..
Hvordan er det mulig tenker jeg... Sist jeg var innlagt sammen med denne personen var h*n veldig syk, men det er noen år siden altså...

Jeg har sett h*n noen ganger i ettertid, men alltid sammen med personal... Er ikke poenget med å være innlagt at familie og venner skal være trygge på at personen har det greit? eller iallefall at de blir passet på, og beskyttet mot seg selv og omverdenen? Jeg kjenner bare at jeg blir litt oppgitt når folk klarer å ta livet av seg inne på det som liksom skal være den tryggeste plassen når situasjonen er som den er...

Jeg har tenkt på det mange ganger... når ting ikke har vært bra for min del... Jeg har vært på rommet i x antall timer, og personalet dukker bare opp for å gi meg medisiner morgen og kveld... Alikevel "skryter" de av at de ikke har mistet noen på den avdelingen... Ofte tenker jeg at det iallefall ikke er personalet sin fortjeneste... Det er selvfølgelig ikke sånn at alle er evneveike, der inne, men noen ganger lurer jeg på hvorfor man er innlagt... det virker så bortkastet...

litt tanker bare fra døgnville meg..

3 comments:

  1. Anonymous11:25:00 PM

    Det er trist...for vil man virkelig ta livet av seg, så klarer man det lett inne på psykiatrisk også. Noe så grusomt..Det gjør inntrykk. Ble nesten litt nysgjerrig...om jeg vet hvem vedkommende er...

    ReplyDelete
  2. uff det er trist når det går så galt. Jeg var også innlagt med en som prøvde å henge seg i dusjen med belte sitt. Han ble sefølgelig sendt rett på motaket!
    Men jeg skjønner ikke at sånt skjer når dem er innlagt.

    Sv: nommin, så koselig da! Tusen takk<3 Skal jaggu begynne å følge bloggen din å! :)

    -Martinexox.blogg.no

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D