Wednesday, March 17, 2010

bak skyene er himlen alltid blå...

Sies det... Nuvel, dere får bære over med meg, jeg er sliten om dagen, så nå kommer et helt vanlig hva har skjedd siden sist innlegg..

Eller skal man si siden siste besøk på legevakt? Som var natt til lørdag... Fredag kveld fikk jeg endelig avklart at turen til forsand ble avlyst, eller, hun jeg skulle være med skulle iallefall ikke inn, så da ringte jeg en venninne for å prøve å få henne til å reise inn slik at jeg kunne være med:p utspekulert, hvem? jeg? Det kunne hun ikke, for hun skulle på konkurranse gruppe teori kurs... Hmm tenkte jeg, det hadde kanskje vært morro å henge seg med på, men påmeldingsfristen var jo gått ut... Men jeg har vel aldri hatt rykte på meg for å være spesielt sjenert, så jeg sendte like så godt melding til instruktøren og spurte fint om å få bli med... Og instruktøren har vel heller aldri vært kjent for å være vanskelig så det var ikke noe problem...

Så etter legevakt besøk, sov jeg noen timer før det var tid for teori kl 15.00... Utrolig gøy gjeng:D etterpå ble jeg med venninna mi i stallen hennes for å ri gamlefar:D koselig, så kom en av de andre deltakerene for å slå på en sko på en hest, før vi alle 3 drog hjem til L for å se film og kose oss med kinamat og is:D En utrolig koselig kveld må jeg si:D

Søndagsnatt ble det også lite søvn, men heldigvis skulle jeg ikke ha ridetime før kl 17.00 så det gikk jo greit nok det:D Ridetimen var så utrolig gøy:D Jeg følte virkelig at vi fikk til en hel del ting jeg og ponni:D Lenge leve kurs:D Vi har selvfølgelig en lang vei å gå fortsatt, men iforhold til hvor vi var for ett år siden så er vi komt ett godt stykke:D Det fikk jeg bekreftet både av instruktør og Venninne... Vi må gå langs veien ca 2 km for å komme til min stall igjen, så venninna mi kjørte i forveien, så jeg og ponni kom tilbake til nymåkt boks:D Gode venner er gull verdt!!



Mandag hadde jeg en avtale med en kollega om lunsj på pastabakeriet, og dette hadde en annen kollega hørt om, så hun ville også være med:D Jeg våknet litt sent, men tenkte at det går fint, jeg rekker bussen... Dengang ei, så da måtte jeg traske til sandnes... Det kjentes i bena det ja, merker at vinteren har vart i overkant lenge... Usj, jeg gleder meg til å gå skikkelig tur igjen...

Lunsjen var utrolig hyggelig. Siden jeg først var på Sandnes fant jeg ut at det bare var stress å dra hjem for så å dra i stallen, og samtidig hadde det vært koselig med selskap, så jeg sendte likegodt mld til AL om jeg kunne ta bussen til henne og sitte på med henne i stallen senere.. Så traff jeg henne på sandnes, og vi var ute på leting etter en plass med halvtak og fortrinnsvis litt plass foran.. Vi skal nemlig ha kurs i helga (de driver også med hund) Og det er meldt stygt vær... så om noen vet om en plass med mulighet til enten å være inne, eller iallefall mulighet til å stå under tak å se på at noen trener hund eksempelvis garasje med stort gårdsrom eller liknende, gi beskjed:D

Og i dag våknet jeg med mega hodeverk, så dagen og natten er blitt tilbragt på sofaen i selskap med pc, fun light lemom/lime og brownie cookies:D

Jeg har ett sår som ble sydd for 6 dager siden, som fortsatt vesker, tok ikke mer enn 2 timer før det hadde gått gjennom 2 kompresser pluss sånn gasbindbandasjeting jeg hadde surret rundt... Snakket med lv nå, og de mente jeg burde ringe fastlegen i morgen tidlig... for å få henne til å se på det... Såret ser fint ut, men det skal jo ikke veske sånn.. ikke så mye iallefall...

dett var dett for i dag:D

Har DU det bra?

5 comments:

  1. lest, lest og lest :)

    ReplyDelete
  2. likte veldig godt overskriften din!

    ReplyDelete
  3. Travel for tida du frøken. Gleder med til kurs i helga og håper me får ein super plass, og sjølvsagt strålande ver:D

    ReplyDelete
  4. Har du egen hest? Herlig med ridning da.. Sluttet desverre selv for mange år siden, og har aldri kommet meg tilbake på hesteryggen etter det..

    sv: uffda :( Har også hørt at det skulle være så fryktelig vondt, så var litt redd for å stikke akkurat der.. Men virker som det varierer veldig hvor vondt det er, de to jeg stakk idag virket ikke til å bry seg noe særlig så kan ikke ha vært spesielt vondt.. Heldigvis ;)

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D