Thursday, December 29, 2011

2011-et tilbakeblikk

Januar


Året begynte med en masse turbulens. Jeg skadet meg mye og sov lite. Jeg feiret bursdagen min på forsand, og var på Trollspeilet kurs på øksnevad. Jeg diskuterte heftig med en venninne om hvorfor jeg blogger, og la ut en forklaring på det her.

Februar


Var en begivenhetsrik måned. Jeg ble intervjuet i Ekko. Og var med sykehusprest Leni på temakveld i Sunde kirke. Jeg deltok på innendørsstevne på øksnevad, og vant faktisk den ene klassen ;) Avsluttet tiltaket jeg var i på Tryggvi. Og så smalt det. Rimelig heftig. Jeg ble igjen fast innventar på legevakt.

Mars


Fortsatte i samme spor som februar avsluttet i.. Jeg skrev ett rimelig tøft brev til noen som står meg nær. kan leses her. Så ble jeg innlagt, og det var rimelig tøft. Referat fra en natt med beltelegging kan leses her.

April


Begynte tøft, med en traumatisk hendelse fra sykehuset. Så kjente jeg litt på at friske Cathrin cat tilstede, kanksje var det allerede her reisen mot friskheten startet? Jeg var også mye med fantastiske BE i denne perioden.

Mai


Jeg fikk vite at min fantastiske behandler skulle slutte, og at hun ikke ville henvise meg videre. Jeg hadde 54 dager skadefri i slutten av mai, målet var 67 dager. Jeg var virkelig positiv, innså at jeg kom til å sprekke, men var innstilt på å begynne på nytt etterpå.

Juni


Begynte med at jeg var skriver (dommerassistent) på stort stevne på forsand. Jeg var og så på min nye leilighet midt i sentrum. Og avsluttet måneden med innleggelse.

Juli
Tilbragte jeg nesten hele mnd innelåst på akuttpost. Fikk konstantert anemi, slapp heldigvis blodoverføring, og begynte på hestekur med jerntabletter. Det var jo heldigvis forklaringen på hvorfor alt hadde vært så tungt så lenge.

August


Jeg begynte innflytting i leiligheten, og irriterte meg over at folk var så imponerte over at jeg ordnet opp med NAV og kjørte bil med henger og greier. Hvorfor skal ikke vi "psyke" klare det like godt som alle andre?

September


Innflyttingen gikk ikke helt som planlagt. en innleggelse i begynnelsen av september. Men nytt mål ang selvskading.

Oktober
husker jeg ikke mye av. Jeg søkte penger av sinnslidendes venner, og fikk 4000 til kurs og stevner.
Så tiden gikk vel med til mye stall og venner kan jeg tenke meg. Sprakk helt sinnsykt på selvskadingen. Avsluttet oktober med en innleggelse.

November
Jeg var innlagt første uka, men ble utskrevet med en helt ny tro på at dette kan gå bra. Jeg anser meg som ferdig med psykehuset. OG med selvskadingen. Jeg har selvsagt små delmål, for å kunne gi meg selv ett klapp på skulderen.

Desember
Jeg flyttet inn i barndomshjemmet for julen, og var på julebord både med klubben og med bofellesskapet. et kurs fikk jeg også med meg i begynnelsen av desember. I dag, 29 desember har jeg 61 dager skadefri, og det har vært lett hele veien.


2012- ett år med mange muligheter håp og drømmer.


Jeg skal være skadefri!
Jeg skal ikke tvangsinnlegges.
Jeg skal begynne i gruppeterapi.




Jeg gleder meg til neste års oppsumering. Den skal være mye mer positiv enn denne!

1 comment:

  1. Anonymous12:21:00 AM

    Ønsker deg et godt nyttår, Cathrin! Håbe me ses igjen - i ein aen sammenheng :) Og gratulere med 61 dager skadefri :D

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D