Thursday, December 15, 2011

Hallo der

Det har blitt lenge mellom innleggene her. Jeg har ikke nett i leiligheten, og da er det vanskelig å prioritere å blogge de få gangene jeg får låne nett. Nå har jeg flyttet inn i barndomshjemmet for julen. Far og Stemor har dratt til Thailand, og kommer ikke tilbake før 16 januar. Så det blir en spesiell jul. For to år siden var jeg jo også alene, men da fikk jeg tilbud om planlagt innleggelse på B3. Denne julen kommer lillesøs, så vi skal kose oss sammen jeg og hun. Jeg skal lage pinnekjøtt for første gang, wish me luck. Vi ender vel med matforgiftning begge to tenker jeg;)

Planene for julaften er å komme seg opp tidlig nok til å se tre nøtter til sakepott, for så å ri tur med den herlige stallgjengen så får vi se om vi klarer og presse inn en gudstjeneste. Så er det vel bare å hive seg i matlagingen før vi skal på konsert klokken 23.00. Det er kanskje det jeg gleder meg mest til av alt. En rolig og fin avslutning på julekvelden med veldig flinke folk. se her for mer info.

siden sist har jeg hatt en kjempesprekk på selvskadingen. 5 timer på legevakt for å bli lappet sammen og tvangsinnlagt. 2 uker på lukket akkutpsykiatrisk avdeling, for så å komme ut igjen super positiv. Jeg satt i bilen på vei hjem fra psykehuset, og tenkte at dette var siste gang jeg var innlagt, og selvskadingen er ett tilbakelagt kapittel. Så får vi se hvordan det går. Jeg har ett mål veldig langt fram i tid, men har bestemt meg for å sette opp noen delmål før den tid. Viktig med små steg.

Medisineringen jeg går på fungerer veldig bra. Behandleren på sykehuset vil at jeg skal begynne på antidepressiva i tillegg, men foreløpig har jeg ikke begynt, ting går jo så greit, hvorfor skal jeg ta mer medisiner enn nødvendig?

Jeg skal prøve å oppdatere bloggen litt mer jevnlig fremover, iallefall mens jeg bor hjemme og har tilgang på nett.  så får vi se om jeg ikke får orden på noe i leiligheten også etterhvert.

I dag har jeg forresten vært på julebord med bofellesskapet. Veldig koselig, og så har jeg iallefall fått i meg ett vellykket pinnekjøtt måltid i år ;)

(bildet er googlet)

2 comments:

  1. Anonymous3:52:00 PM

    Ønsker deg en riktig god jul. Hilsen AnneGro

    ReplyDelete
  2. Takk for det Anne Gro;D

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D