Monday, July 30, 2012

Livets gang

En tøff uke er forbi. Jeg var en svipptur til Ålesund/ørsta/volda tidlig i uka, for å begrave min kjære farfar. I samme sleng tenkte jeg å få litt kvalitetstid med min mor. Siden hun har brystkreft med spredning både til lymfer, skjelett og beinmarg, tenker eg at det er viktig å få så mange gode stunder som overhodet mulig, enten hun lever i 2 eller 15 år.

Begravelsen ble fin. Jeg og 2 av søskenbarna mine leste opp minneord vi hadde skrevet og bårebuketten. Og 3 av de andre var med å bar kisten, sammen med fedrene våre.

Det var tøft, men det er livets gang, og livet må gå videre.

Dagen etter dro vi for å hente min mor som hadde vært på besøk hos tanten min, hun hadde klaget over vondt i en fot i noen dager, og nå var leggen veldig hoven og hard, så vi bestemte oss for å kjøre hjem til ålesund for å kontakte kreftavdelingen. Der fikk vi beskjed om å ringe legevakt, og der ble vi bedt om å komme så fort som mulig. Legen konstanterte at det kunne være blodpropp og vi ble sendt til ultralyd.

På ultralyd fant de en dyp venetrombose rett over kneet, så da ble det ned på akuttmottaket. Her ble vi sittende og sittende, så kvalitetstid ble det ikke så veldig mye av, men heldigvis at vi var der tenker jeg. Det hadde sikkert vært skremmende å sitte der alene.

Morfar døde jo av blodpropp i ung alder.

Torsdag var det hjem igjen, og fredag var det avgårde til Åpta, på hyttetur. Jeg elsker virkelig plassen. Paradis på jord. Selv om det helt klart ikke er like fredelig når vi har med oss en 9 åring som syns det er helt topp å få være med tante og meg på tur:) heldigvis en veldig likandes jente så det gikk veldig greit. Jeg har dog fått en helt ny forståelse for hvorfor voksentid på kvelden er så verdsatt i de tusen hjem.

Helgen har gått alt for fort, men jeg kjenner det er godt å komme hjem. Uka som kommer skal jeg være flyttehjelp for en stallvenninne, det blir nok bra.

Et lite hva har skjedd siden sist innlegg denne gang. Vi får se om det ikke kommer noe mer fornuftig fra denne kanten ved en senere anledning.


Et lite bilde av meg og farfar for mange år siden :)

No comments:

Post a Comment

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D