Sunday, December 20, 2009

2009

ett lite oppsumerings innlegg om 2009...



Januar

eg begynte året med en innleggelse... ett par uker på varatun... å va halvt sykemeldt på sfo å fullt sykemeldt på klubben...

så blei eg 22 år, å hadde en flott dag me Lotti:D Meg å Salka begynte å staka ut stien videre:D feirte bursdag på Hommersåk med gode venner:D



Februar

Va eg på Impuls lederdager, å fekk ett ganske så sterkt møte med Gud... eg hadde 2 korte innleggelser, og tog min fusste intox.. Eg tenkte mye på koss d sgo bli når meg å far min blei aleina igjen her nere... å begynte å planlegga flytting fra hommersåk.



Mars

mor å søster flytta... å eg begynte veien tebage te barndomshjemmet. Eg va me AL på kurs på forsand, å rei kurs sjøl me Salka. Hadde vel og en liten tur på Varatun hvis eg isje huske heilt feil...



April..

Begynte me någen tima på psykehuset... Eg va sint å frustrert, for for ein gangs skyld, så klarte eg å be om hjelp, men då va eg visst for friske! Me va på høydeopphold på stavtjørn, å eg hadde hyppige samtaler på Varatun.. Avslutta April me å bli innlagt på sygehuset...kor eg traff RJ, å fekk en utrolig god relasjon te henna... Va en tur i Kristiansand, å spelte på nattskatter for sjel og mage... fantastisk arrangement...



Mai

va turbulent for andre enn meg, å d brukte eg vel en del tid på... Frøknå som skreiv gjesteinnlegg her for ei stund siden fekk plass på Gausel, å d blei en del styr der... Men me hadde samtidig mye kjekt! Selvskadingå eskalerte mye, å eg blei fast innventar på legevakten..Hadde ny avt på varatun, om at eg kunne komma opp der for någen tima når eg følte eg hadde behov, så eg va vel någen netter der oppe....

hadde vel kanskje en litt lenger tur på varatun i slutten av mai



Juni

Va eg på Seljord en tur på pinsestevnet, d va utrolig kjekt... Hadde meg en ganske så heftige tur inn på sykehuset igjen.. Va i bryllup te Camilla å Jon Steinar... Å Fride kom hjem på besøk:D fekk Hesten på sommerbeite, å kjørte te Ålesund...



Juli

Eg kom hjem fra Ålesund, å rei Myrkvi en del... Hadde en liten pause på sykehuset.. Å ellers så tror eg at eg sov en del...Meg å K hadde en kveld på Sviland i gapahuken...



August

Eg stresste, for eg hadde planlagt å isje ble innlagt igjen, men blei bare dårligare å dårligare...

Eg hadde en del episoder kor eg bare "datt ut" klarte isje å respondera på d folk sa te meg....

Eg hadde en liten periode kor eg følte at ting va på bedringens vei... va 10 dager på sygehuset, å d blei myyye mindre selvskading...



September

Eg va veldig takknemlig for alle vennane mine:D (les her) ting begynte å snu itte 4 gode uker.. blei intervjua av juntafil... intervju kan hørras her.. Meldte meg på å deltok på klubbmesterskap;D planla å slutta i behandlig, men hadde någen gode samtaler me BL på varatun..Va meget provosert på at politiet isje alltid gidde å henta psykisk syke personer...
Nederlaget eg frykta kom... å turen på legevakten va omtrent den tyngste eg har tatt...Eg fekk tlf fra ein hissige forfatter om at eg måtte fjerna diktet hennas;p å hadde vel ingen pauser tror eg...

Oktober
blei tilbragt i sin heilhet på sykehuset... med unntak av någen få ureglementære permisjoner... Va mye styr... men va vel me å såg på någen kurs, å rei litt å va på ett stevne som tilskuer/hestepasser/skriver...ein intox å ellers myye stress...Fekk den store ære av å ver fadder:D å fekk ri hestane te AL;D¨

November
eg deltok på ett eyjo kurs, va i bergen å spelte på 30års jubileumet te kirkens sos bjørgvin...
Satt modell for siri på mini svenneprøve, å irriterte meg øve kor utrolig dårlig dette oppholdet på 7 uker har våre... d e lite som e så provoserande som å isje ble sett å hørt...å isje minst møtt.
Me hadde ansvarsgruppemøte og bestemte at eg sgo få medisiner for 14 dager om gangen... å eg rei på Cria kurs:D

Desember
Triste ting skjedde i vennekretsen...eg va på eyjo kurs...
Å 2 uker itte utskrivelse va kampen på full gang igjen....Publiserte ett gjesteinnlegg, se her,
va på julaball me Isafold, og tok meg någen dager pause... Far min tok turen te thailand... I går snødde d... eg tippe mellom 20 å 40cm... å eg sove dårligt igjen... våkne mye... om någen dager sga eg ha en 3-5 dagers inne på sykehuset igjen.... så vett eg isje så mye merr...

4 comments:

  1. Anonymous9:19:00 AM

    Kjekta å lesa om året ditt, sjøl mye va vondt. Men siden eg ikje har "kjent" deg så lenge så va det greit å få et innblikk. Det har snødd som fy i natt og i går ja. Gjett kem så ska ud og ake!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:19:00 AM

    *sjøl OM mye va vondt

    ReplyDelete
  3. mye snø ja:D gjett kem så sga ud å testa di nye vinterdekkå te ponnien:D cruisa rundt i snøen:D eg glede meg masse!! sga bare vekka Kinis fusst:D

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D