Tuesday, August 7, 2012

Baby steps...

En time virker lenge, jeg er nede på minutt telling, det er lenge siden det har vært sånn over lenger tid. Klarer ikke tenke at jeg skal være skadefri i 3 lange måneder til før jeg kan sette nytt mål.

Bruker nettene på å tenke å fundere, finner frem utstyr til skading og sammenlapping, kikker på det noen timer og pakker det bort igjen, heldigvis.

Tviholder på kontrollen, nekter å la blåmann ta overtaket. Vet at dette er borderline som har våknet til liv, alvorlig kreftsyk mor og død bestefar er ikke oppskriften på gode dager. Borderline krever rutiner og stabilitet.

Jeg kan tulle med at jeg er vanedyr, men det er helt nødvendig for å holde sykdommen i sjakk. Jeg funker sinnsykt dårlig hvis rutinene mine svikter. Jeg har heldigvis ikke så veldig mange rutiner, men de jeg har er viktige for meg. Og jeg blir stresset hvis planene mine endres pga andre. Lettere og endre planer selv.

Nå har det gått ti min siden jeg sist så på klokka, 10 skadefrie minutter. Seier! Jeg har mål om en halvtime i første omgang. Ser på kalenderen at 300 dager skadefri er veldig nærme, men tørr ikke helt håpe på det, ikke ennå.




6 comments:

  1. Anonymous10:56:00 AM

    Du er kjempe flink som klarer dette i den vanskelige tiden. Sorg og angst for å miste kjære, er noe som kan knekke enhver.. Hold ut, for du er verdifull og vakker, og fordi det er så mange som er glad i deg og ønsker deg det beste <3 Mest av alt for deg. Vibecke

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:59:00 PM

    Jeg heier på deg. Jeg står på sidelinjen og klapper når du løper nærmere og nærmere 300. Men du, istedenfor å telle ned til 300, kan du ikke heller oppover? For hver dag er jo en seier, hver dag er en ny dag hvor du slår din egen rekord. Du knuser din egen rekord hver dag!

    <3

    ReplyDelete
  3. <3 det er sant Laila! Hver dag er en ny rekord!

    Og Vibecke, jeg holder ut, mye for å ikke skuffe andre, men helt klart mest for meg selv...

    ReplyDelete
  4. Anonymous5:45:00 PM

    Du e goe Cathrin!!! Du klare dette, d e eg øvebevist om :-D alt ordne seg for snille jente, sjøl om d av å t kan ta litt lange ti :-) LVH

    ReplyDelete
  5. Så utrolig tøff og sterk du er, spesielt i slike tøffe situasjoner. Om det er for å ikke skuffe andre så krever det mye likevel, du er flink !! <3 <3

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D