Thursday, October 14, 2010

Kjære alle dere

Dere som leser bloggen min, kjente, ukjente, faste og tilfeldige lesere.
Jeg setter umåtelig stor pris på at akkurat DU gidder å bry deg om hva som skjer i livet mitt...
Jeg setter ekstra stor pris på dere som gidder å legge igjen ett lite hei i kommentar feltet, eller via en mld på facebook, eller kanskje til og med en telefon eller sms. Jeg setter pris på omtanken. På at dere gidder å spørre hvordan ting er når jeg ikke oppdaterer på en stund. Takk for det.

Jeg har ett stort og til tider godt fungerende behandlingsapparat rundt meg. Det må dere være klar over. Jeg får faktisk en del hjelp, selv om det kanskje ikke alltid virker sånn.

Til deg som valgte å ringe AMC2 for ett par uker siden når jeg hadde timetelling til søndag kveld. Jeg setter utrolig stor pris på at du bryr deg, på at du ikke vil at jeg skal dø. Men jeg hadde satt ennå større pris på om du hadde ringt meg først. Eller iallefall sendt en mld på facebook, eller til og med en kommentar her. Jeg ser at innlegget kunne tolkes dithen at jeg skulle ta livet av meg, det var virkelig ikke meningen. Jeg kommer ALDRI til å kringkaste på nett at jeg ikke orker å leve lenger. Ikke uten at jeg har snakket om det med behandler eller andre i helsevesenet på forhånd.

For, ja det er faktisk av og til slik at jeg ikke ønsker å leve lenger. Og for øyeblikket har jeg impulskontroll på linje med en utemmet villhest eller noe annet med ekstremt lite impulskontroll, det er sant, men det er alle mine hjelpere klar over, og jeg stoler på at de griper inn før det går for langt.

Bruksanvisning på Cathrin:
1: kontakt meg, sjekk om bekymringen stemmer.. (jeg er ikke så vanskelig å lese, sliter med å lyve ja)
2: kontakt legevakt, selv om jeg sier nei..
3 kontakt meg, sjekk om noe har skjedd
4 kontakt legevakt igjen, purr, be dem om å gjøre noe, om ikke for min skyld, så for din. be dem iallefall om å ringe meg, så slipper du å føle at du sitter med ansvaret dersom impulskontrollen skulle glippe..
5. Slapp av, det ordner seg til slutt...

Og til deg som ringte amc2... tror du at du kunne fortalt meg hvem du er? Jeg kjenner jeg lurer veldig.

9 comments:

  1. Anonymous8:19:00 AM

    Å blogge slik du gjør her, gjør deg til den modigste personen jeg kjenner!
    Er også veldig glad for å kjenne deg :-) Bloggene dine rører noe ved meg, jeg blir veldig bekymret, men samtidig klarer du å formidle en ro som gjør at jeg slapper litt av likevel. Kjenner at jeg er veldig redd for å miste deg, har blitt så glad i deg! :-)

    Stor klem fra
    Barbro

    ReplyDelete
  2. Så greit med bruksanvisning!
    Om bare ungene mine hadde kommet med en sånn ;)

    Jeg har uansett ikke ringt noen på dine vegne, men jeg kikker innom både her, på fjesboka og i ts forumet stadig vekk.

    Noe av det som har slått meg i det siste er hvor flink du er til å fokusere på det positive som skjer :)
    Selvfølgelig en mulighet at det er bare utad, men magefølelsen sier meg at du er en ærlig sjel, så jeg satser på at du ikke har det så helt ille for tiden, og det er jo bra :)

    ReplyDelete
  3. Hei, jeg har vært innom!:) Skjønner godt at det ikke var noe særlig at noen har ringt UTEN å sjekke med deg først. Det føles ikke noe godt å bli gjort så lite ansvarliggjort. Selv om person bare bryr seg veldig mye om deg.

    Klem fra meg

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:33:00 AM

    Halla sjønnas! Gla i deg vettu=)
    Mvh Lotti

    ReplyDelete
  5. Legger bare igjen en liten hilsen...kjekt med en bruksanvisning...en slik en skulle vi vel alle hatt til tider ;)

    ReplyDelete
  6. Anonymous10:21:00 PM

    Hei.
    Må inn å lesa litt hos deg av og til, du e så flink te å skriva. Felt at du har det så tungt for tida, men prøv å husk kor mange som bryr seg om deg og vil deg vel. Du e ei flotte jenta, Cathrin!

    KLem Silje

    ReplyDelete
  7. Hei, følger med på bloggen din :)
    Jeg forstår deg utrolig godt. Kanskje alle burde ha en bruksanvisning i bloggen sin :P

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:50:00 PM

    *klem*

    Synes det er kjempefint du skriver om dette. Viktig!

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D