Tuesday, September 28, 2010

Livet er en dans på roser..

Men som sagt tidligere, så danser jeg på torner for tiden. Jeg passer på hvert steg, hvert ord jeg sier, hver tanke jeg deler. Hver person jeg er med. Jeg styrer unna, vurderer og konkluderer. Tar meg en time out når det trengs.
Jeg liker ikke denne Cathrin, Cathrin som ikke klarer å være våken en hel helg på stevne... Cathrin som måtte gå å legge seg 2 ganger på lørdag på dagen, for der var tomt. Ikke fordi jeg hadde gjort så mye, jeg hadde tross alt bare ridd 1 disiplin første gang jeg la meg... Jada, jeg måtte opp klokka 7, noe som strider mot alle mine prinsipper, men jeg pleide å klare det. 5 timer søvn, så en hel dag med skole og jobb. Det går ikke lenger. 2 disipliner red jeg på lørdagen. Ja, jeg måtte bruke alle mine krefter på å få gampelaura til å bevege på flesket i rett gangart, men uansett, det var i 5 min... max. Jeg bruker så ufattelig mye krefter på å smile, på å late som om alt er fint, på å prøve å fokusere på noe annet enn alle de destruktive planene som svirrer rundt.. På å begrense "stemmekjøret" som jeg endelig kan innrømme at eksisterer.

På å kontrollere. Kontrollere reaksjoner på ting som blir sagt, kontrollere følelser som kommer, impulser, skadetrang, suicidalitet, destruktivitet.

Negative tankemønster som er så forbanna vanskelige å bryte. Fristelsen til å bare gi seg hen. Til å la blodet flyte, eller vise pillene vei til magesekken, gjerne akkompagnert av noe sterkere enn brus... Til å la alt fare.

Ønsket om en pause. Gjerne en evigvarende en. Nå ser jeg ikke så mange muligheter til å få den pausen, og det skremmer meg. Kontrollen er så enormt vekslende.

Men jeg holder ut jeg, for det er jobben min.

2 comments:

  1. Flink jente!!
    Jeg skjønner det er vanskelig, men syns du er veldig flink som holder hodet over vannet fortsatt!
    Vi er mange med det kontrollbehovet, og selv om jeg aldri har skadet meg selv kjenner jeg bare så alt for godt følelsen av å måtte kontrollere alt!
    Selv om jeg aldri har møtt deg tenker jeg på deg og klikker innom her nesten hver dag.
    Masse lykke til med å holde på kontrollen, men jeg håper du lærer deg å slippe løs det som er trygt å slippe taket på!

    Linn

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:37:00 PM

    Sterkt å lese, og jeg kjenner meg igjen. Du er ikke alene. Husk at du er sterk som holder ut, det krever mye krefter det. Ikke rart du blir sliten.
    Klem

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D