Monday, August 16, 2010

Jeg ser ikke lenger.

ringer legevakten..
LV: Sandnes legevakt sykepleier?
Meg: hallo, det er Cathrin Nybø, jeg har skadet meg litt
LV: Hvordan skadet deg?
M: Kuttet meg.
LV: Hvor da?
m: på armen
LV: Mye?
M: Nei, men jeg må nok sy litt
LV: Ok, kom opp du.

Ankomst legevakt:

Legen: Hei igjen, hvordan går det med ryggen?
(jeg var der i går, og fikk sprøyte i skinka...)
M: jo, det hjalp med medisinene jeg fikk, og sprøyta funket kjempe bra
L: Så bra. Ja. vi får vel bedøve litt. Du sa det ikke var så mye, kan jeg få se?
M: vet ikke helt, bare hvis du lover å ikke legge meg inn
L: lover det!
Legen og Sykepleier: IKKE  SÅ MYE????!!! Hjelpes. tror aldri jeg har sett så mye på deg noen gang?
M: NEEEI det føltes ikke så mye, er ikke ferdig egentlig...

Det skremmer meg. At jeg ikke ser alvorlighetsgraden i det jeg holder på med. Jeg synes jeg hadde vært flink i dag, men nå, 60sting senere, ser jeg jo at det kanskje ikke var helt bra. Jeg har blitt beordret til å få fastlegen min til å gi meg stivkrampesprøyte på onsdag. Vi får se.. Legen var veldig bekymret i dag, og kunne jo ikke dy seg, han ville gjerne legge meg inn, men jeg fikk nå overbevist ham om at det ikke var vits i, jeg er ikke suicidal. Og orker ikke flere brannslukkingsinnleggelser. Skal jeg inn igjen, må det være for å få skikkelig behandling over tid!

5 comments:

  1. Anonymous1:54:00 PM

    Wow!!! Dette var sterkt å lese.... ble litt satt ut... stor god klem fra meg hilsen barbro

    ReplyDelete
  2. Bler leie meg når eg lese dette!! Men husk: kver dag e en ny dag.. Dette ska ikje bli hverdagen din!
    Gla i deg :) Klem

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:07:00 AM

    men ska du konna få skjikkelige hjelp så nytte det ikje å stikka av-

    ReplyDelete
  4. Sukk. Jeg blir så lei meg av å lese slikt. Kan man si god bedring?

    ReplyDelete
  5. veldig bra at du ringte og fikk dratt avgårde og sydd..og ja,det er skremmende når man selv ikke ser hvor alvorlig det er...

    håper det går bra med deg :)

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D