Saturday, September 26, 2009

stevne

hjelpes.... eg lure så sykt på ka eg har begitt meg ud på....

Nå har eg ridd i rundt 13 år... begynte me travera.... mest ponnitraver, men me va vel oppå å rei någe aent og innimydlå.... så tog eg turen te rideskolen når eg flytta te Hana...gjekk vel der i 3 år ca... men va oppe på toppen å rei litt travera innimydlå.... så fekk eg ein herlige islending på heilfor, å då va eg solgt... Begynte vel ganske kjapt hos Karen på tryggvi islandshestgård ittepå.... Va ganske ok opplegg der då... me hadde hestane på halvfor... så holdt eg på der någen år, før snille GA spurte om eg kunne tenka meg å ri Von....

å siden d har eg våre på sviland... d e faktisk 5 år siden i dag:D så vett dokk d.... har ridd litt andre privathester innimyddlå og... Fala f.eks:p men eg har aldri starta ett stevne...
Dvs, meg, Lotti, Karianne å Grete va ei helg på Fossanmoen for någen år siden... Meg, Lotti å Karianne va der for å få litt kurs på Ofeig itte at di hadde gangsatt henna. Å Grete hadde vel någe ridetime greier på sin hu og... Va d Blættur tro? æniway... den helgå hadde di Ivan veien Grand Prix... sånn ca kjempe uhøytidelig stevne på beine veien:p eg rei då klassen idealtid, å målet va å komma i mål nærmast muligt den tiå di hadde satt, å den va selvfølgelig hemmelig:p

Å ellers så har eg jo litt panikk for å ri foran folk... AL å GA har jo faktisk isje fått lov å filma meg ennå engang:p å eg va pissenervøs før eg sgo ri kurs i mars....
Å nå sga eg altså starta stevne, å isje bare d, på min egen hest.... så eg kan isje skylda på någen andre hvis d går dårligt:p

Nå sga d seias at eg isje har någen forventninger i d heila... Målet mitt e å komma heilskinna rundt banen uten å bli diska, så kan eg godt få 0 i alle gangarter eg:p for hesten har jo heller aldri starta før.... Eg har hørt rykter om at d e lurt å kjøpa en erfaren hest som fusstegangshest, men eg valgte å tro at d isje gjaldt meg:p eller någe... D va liksom bare Salka eg sgo ha....

Men sånn e nå d... Eg tenkte d va greit å starta på klubbmesterskapet, tenkte d bler fint, eg sga jo bare ri ein dag, for finale komme eg jo isje te uansett.... Men tingen e den, at di fem beste i kver klasse komme te A finale.... åsså e me bare 6 stk..... å hu eina rir 2 hester... å i finalen e d sånn at alle e på banen samtidig.... så då må jo hu stryka ein hest... altså e me bare 5 igjen.... så hipp hurra, eg komme visst te finale og, me mindre eg bler diska altså..... så me får se:p go gang.... må kanskje sova litt eg, i å me at der e innsjekk kl 9....

No comments:

Post a Comment

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D