Saturday, September 19, 2009

4 uker







4 gode uker blei d denne gang... Men d e bra d altså.... så lenge har d isje våre bra på lenge!



Men nå går d feil vei igjen.... d like eg dårlig.... har isje våre på legevakten ennå.... d e bra:D



Men eg kjenne eg e så redd, så redd for den dagen d skjer... for følelsane som komme, både i forkant, under å ittepå.... Nederlaget.... følelsen av å ver misslykka... følelsen av å feila.... eg vett d komme, men d blir fortsatt vondt, d vett eg....






Snakkte me BL på varatun her om dagen... å fortalte om at eg har tenkt en del på å avslutta behandling... Eg har jo hatt d så bra liksom, å køene te psykiatrien e jo isje akkurat små.... så der e jo andre som trenge plassen merr enn meg.... Hu blei veldig sånn du må huska at d komme nertura Cathrin.... å då e d viktig å ha ett behandlingsopplegg... d virke kanskje litt forebyggande og? eg vett isje, eg vett bare at eg e så redd for å ta opp plasser som eg isje fortjene.... Eg e jo en "belastning" for helsevesenet.... å tenk hvis isje eg e "kvalifisert" for den behandlingen eg får liksom...






ellers så va eg i radioen her om dagen....Juntafil hadde ett program om selvmord i anledning verdensdagen for forebygging av selvmord.... du kan lesa merr å hørra intervjuet her..... D va veldig kjekt å ver me på:D Eg syns d e så viktig å snakka om..... Di spurte om eg ville ver anonym, å eg kan forstå at di tenke at d va lurt, men eg meine, koss sga me få tabu stempelet på psykisk lidelse vekk, hvis alle som e villige te å snakka om d sga ver anonyme??






Åsså har eg gjort någe sykt og.... Eg har meldt meg på klubbmesterskap.... i ein klasse, kor eg må ri en gangart eg isje har ridd før:p Crazy? jada, men eg har jo papirer på at eg e gal, så d går vel greit d:p Eg tenke at målet mitt må ver å komma heilskinna rundt banen en 4-5 ganger.... så dride me litt i ka gangart d går i:p verken meg eller hesten har jo konkurert før så d blir en ny erfaring....






Åsså ein ting te.... Eg hadde besøk av ei frøken her en dag, som i utgangspunktet hadde lov å ver hos meg.... så utvikla d seg te at hu isje hadde lov aligavel.... Å når eg ringte sykehuset for å fortella kor hu va.... så ville di senda politiet for å henta na, men Politiet bestemte seg for å setta ett eksempel, å la ver å komma å henta na... Kor rektigt e d?? At eg då plutselig sitte me "ansvaret" for ei alvorlig syge jenta, som alle vett at kan gjørr impulsive handliger før en får snudd seg rundt?? Nei, få gang på psykebil fort som bare d! d e uverdig for oss psykisk syke å bli henta av politiet for d fussta, å for d andra så e d heilt tydelig at d e ein oppgave som politiet isje vil ha... Di meinte di hadde henta na "nok" sama d vell, hu e syge! sga ambulansen slutta å henta mannen som får hjerteinnfarkt gang på gang, fordi han isje vil bosetta seg på sykehuset??? Kjære onkel politi, d e isje sånn d funke ser du!






Nå går eg å vente på at fylkeslegen sga vurdera om eg e skikka te å kjøra bil... så får me se om han (eller e d hu?) som eg aldri har møtt vurdere d anderledes enn di behandlerane eg har te daglig? blir spennande dette her! Går alt i orden, så får eg lappen igjen ganske snart!









ellers så lure eg litt på kor mange som egentlig lese denne bloggen her... eg hadde isje grene for en kommentar å to:p



Nå må eg legga meg, for eg kjenne sånne syke folk som vil sko hest i 7 tiå om morgenen... eg tenkte eg sgo prøva å komma meg ud før hu e ferdige iallefall....:p så bler d bra dette her:D

14 comments:

  1. Anonymous3:30:00 AM

    eg lese! lisbeth:)

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:23:00 AM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:24:00 AM

    eg e veldig imponert Cathrin :)
    du e flinke og ordlegge deg...
    fortsett på denne måten, å en dag kan det ver du e blant di topp ti bloggerene :)

    ReplyDelete
  4. Ingrid Glette11:31:00 AM

    Hei Cathrin.

    Eg hørte intervjuet på Juntafil og blei veldig grepen. Me gjekk på ungdomsskule samen, men eg visste aldri at du hadde det så vanskeligt. Det va veldig trist å hørra. Det står stor respekt av måden du står fram på. Eg sko ønska der va någe eg konna jørr.

    ReplyDelete
  5. Anonymous7:32:00 PM

    Hei snuppa.
    Eg leser og ser.... du må ikkje la tankene ta overhånd, nyt livet og dets gleder, kos deg med venner og ikkje ha dårlig samvittighet, du fortjener like mye som alle andre som trenger hjelp å bli tatt på alvor...stå på jenta mi Og Husk noen er glad i deg... som jeg. Klem til deg

    ReplyDelete
  6. dette va jammen kjekt:D

    ReplyDelete
  7. Anne Lene11:36:00 PM

    Kjære Cathrin. Eg lese bloggen din - hvert eneste innlegg siden du sendte meg linken har eg lest. Og eg e imponert! Imponert øve deg - det du gjør, det du skriver og øve kor reflektert du e øve det som skjer i livet og koss det oppleves.

    Skulle ønske du tenkte mer på kor mye vi setter pris på at du e akkurat den du e - både med og uten masken - kor mye eg ler når vi e i stallen - til og med av alvorlige temaer - og uansett kor dårlig dagen min har vært får du meg til å le - og det selv om eg kan se at du ikke har den beste dagen selv.

    Stå på - dette klarer du!

    c",) Anne Lene

    ReplyDelete
  8. anne lene: du e vel best vel:D gla i du:D

    ReplyDelete
  9. Jeg leser også :) Som andre så er det ikke alltid jeg vet hva jeg skal gjøre, eller kan gjøre for deg. I hvertfall når jeg bor i en annen by og vi er kjempedårlige på å få til å treffes når jeg er hjemme... Men men - du skal vite at jeg ber for deg titt og stadig. KLEM!!

    ReplyDelete
  10. Ranveig: så koseligt:D me mååå bli flinkare te å treffas syns eg... når e du hjemma nestegang? va d snakk om någe i okt??

    ReplyDelete
  11. Anonymous2:42:00 PM

    Gå psykebil :-) Det e ikkje noen god løsning for noen å bruke politi, men foreløbig ka e alternativet?

    ReplyDelete
  12. Nei nå e jo polititet einaste løsningen, men d e isje holdbart!

    ReplyDelete
  13. Takk for kommentarer på bloggen! Utrolig spennande å lese, siden eg kjenne te både varatun og andre greier. DEG ska eg følga :)

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D