Tuesday, November 13, 2012

Over ett år.

Over ett år har gått siden jeg lå fastspendt i en belteseng på sykehuset og ble sydd. Over ett år siden jeg sist tok den vanskelige telefonen til legevakten, og sa ordene: "jeg har skadet meg litt"

Over ett år har gått siden jeg mistet kontrollen og sydde godt over 100 sting på en gang. Over ett år.

Jeg er stolt, litt iallefall, men samtidig kjenner jeg at savnet kommer av og til. Jeg kjenner på trangen til å straffe meg selv. Jeg kjenner på desperasjonen som bygger seg opp, men som jeg ikke får utløp for. Den vanvittige uroen. Jeg vet at kutting ikke er løsningen, det løser faktisk ingenting. En ørliten lettelse ett lite sekund kanskje. Men det er det ikke verdt.

I fjor på denne tiden satte jeg meg ett hårete mål. 1 år skadefri. Ingen trodde på det, ikke jeg selv engang. Men målet var satt, og på det året har jeg rispet meg 1 gang. Til tross for både dødsfall og kreft i nær familie. Det hadde jeg aldri trodd.

Nå er året over, målet er nådd, og jeg kunne, som så mange ganger før, gitt blaffen i alt. Falt tilbake til gamle mønster, og begynt på ny med skading. Men jeg er lysten på å fortsette. Jeg er ikke helt der at jeg klarer å sette nytt års mål helt ennå, men kanskje om en stund. Jeg fortsetter iallefall i samme spor og ser hvor det ender.



5 comments:

  1. Anonymous7:48:00 PM

    Wooohooo, knallbra!! Grattis (kanskje ikke helt rett ord å bruke, men jah.) Fantastisk bra jobbet. Tror jeg har sagt det før, men sier det igjen, husk at for hver dag du kommer deg gjennom, er en ny rekord.

    <3

    ReplyDelete
  2. Ja, jeg får tenke sånn:)

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:49:00 PM

    Du har vært kjempe flink, det er beinhardt! det veit eg alt om, det er 8 år sida eg slutta. men eg skal love deg, tranger forsvinner dessverre ikkje med det første!

    du har fått ein ny som følge deg på di spennande reise her i livet, lykke til.

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:00:00 PM

    eg har prøvd å skreve før, men veit ikkje om eg fekk det til so prøver igjen.

    ve bare seie at du er knall tøff, det er beinhardt. det veit eg alt om... 8 år her, men forsatt vanskelig.

    eg kjem til å følge deg vidare, du er dyktig å skrive.

    du kan også følge meg på http://kompleksptsd.wordpress.com/

    ReplyDelete
  5. Takk for kommentar:) alltid hyggelig med nye følgere, jeg er ikke så vanvittig aktiv på bloggefronten for tiden, men det kommer da ett innlegg i ny og ne.

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D