Friday, June 4, 2010

Hvem kan segla førutan vind?

Nå sitter dere vel og nynner etter å ha lest overskriften? Ikke? Det gjør jeg.. Den sangen er så nydelig synes jeg.. Og så utrolig sann... Jeg kan segle uten vind, jeg kan ro uten årer, men å skilles fra vennen min uten å felle tårer, det går ikke..

Jeg er inne i en tøff periode som dere kanskje forsto i forrige post. Og det eneste som har holdt meg oppe den siste uka er vennene mine, som har vært så flinke på å hente meg, og ta meg med på alt mulig... Eller, alt mulig er vel kanskje å ta litt hardt i, men iallefall i stallen og på tur.. I dag fikk jeg til og med lokket L til å kjøre meg til tryggvi, fordi jeg ikke helt får til det med buss om dagen... Gode venner er gull verdt!

så hvorfor kan jeg ikke nyte det at jeg har gode venner.. isteden så går jeg å tenker at jeg ikke fortjener det... At jeg burde kutte kontakt med alle, så jeg slipper og såre dem.. hold kjeft vrangtanker, dere er ikke sanne..

Jeg vet det, eller fornuften min, friske meg, vet det, hvorfor lar jeg megselv bruke så uendelig mange timer på disse tankene da? Det er unødvendig og slitsomt...

Dette ble merr kaos enn noe annet, men det er greit, det gjenspeiler vel litt hvordan det ser ut inni meg akkurat nå....

3 comments:

  1. slike vrangtanker er ikke noe gode å ha, de har jeg også en del av, spes.dette med å ikke fortjene ting. Det er viktig å høre på den friske delen,selv om det ikke alltid er så enkelt. Du fortjener å ha de gode vennene dine, og det er så flott at de er der for deg og du er for dem :) håper du får en grei helg :)

    ReplyDelete
  2. Så bra du har gode venner som bryr seg :)

    Det er ikke lett å leve i et kaos, og det er vondt å se venner som har det sånn.
    Men når du vet at nettopp du kan gjøre kaoset litt mindre kaotisk er det så veldig verdt å være en sånn venn!
    Kos deg med vennene dine du, og selv om du ikke tror det så fortjener du dem bare fordi du er du :)

    Klem

    ps:
    Jeg spiller egenlig fløyte, men de siste 4-5 årene har jeg spilt mest ten-sax :)

    ReplyDelete
  3. Hei :)
    eg suns d e supert at du får skreve alt dette ner, sånn at du får delt det! det e virkelig beundringsverdigt! Stå på videre :)
    Alle fortjener gode venner og alle fortjener goder i livet sitt ;)
    Lykke t videre og eg ønske deg ein superduper sommerferie :D

    - Elianne :)

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D