Friday, March 6, 2009

eg burde blogga... ja d burde æ... te helga kanskje...



jaja snart e d helg, så då tar me d nå...

nå har de store forandringane skjedd... mor å søster e flytta... å eg e på vei inn i huset te far.. D kjenne eg egentlig e godt..
Eg har jo heile veien sagt at d at di sgo flytta isje va så farligt, d e jo liksom isje verdens ende... bare 10 tima i bil eller 2 på fly... men når eg sgo sei hade på fredag, så blei d en del tyngre enn forventa... eg bare grein å grein, å endte opp me å kjøra ud i stallen å bare sitta i boksen te salka (Geir) d e veldig greit me hester, di seie ingenting, de bare lytte, å e isje sånn irriterande superoptimista som seie at alt går bra, når eg føle at alt isje går bra... (la meg ver i min egen negative verden ei litå stund iallefall) åsså seie di ingenting videre, isje te någen som eg kan forstå iallefall, ka di seie te kverandre e eg jo isje heilt sikker på... Når eg kom hjem på lørdagen va d heilt fælt... tomt hus.. nesten alle møbler vekke... Å ingen dyr... d va egentlig d versta... Huset va heilt tomt liksom... Vanligvis har der iallefall våre en katt som seie hei... Så då va d grining igjen.... jaja... sånn jekk d... fekk tankane litt vekk når eg reiste i stallen då...

Anyway... i d sista har eg våre to helger på kurs... eller eg har isje ridd, eg har bare våre tilskuer, men d e ganske lærerikt d og altså... Der har eg blitt ødelagt....( d burde du, te helga kanksje... På en måda.... hundre blås.... Norlandsdialekt) en del uttrykk som bare feste seg, å bler brukt i tide å utide... Ufattelig løye va d iallefall... å heldige så eg e, så har eg fått ei av di løgne som ridelærer! JEEJ lucky me...

Hadde ridetime på tirsdag, å d mest innteressante va egentlig når eg holdt på å bli påkjørt på vei fra min stall te diras stall (må ri sånn 2km langs en vei me sånn oppheva 50 grense, kor folk kjøre i hundreblås....) d e jo ganske interessant... (kjenne eg slide litt me d ordet ja) anyway.. eg innser at meg å Salka har ganske mye jobb igjen før me e der me bør ver...
så i dag prøvde eg å jobba me d me lærte, men Salka blei bare mega frustrerte, hu vil så gjerna men fatte isje ka eg vill, så hu bukkte å steilte å sånn.. men d jekk jo bra...

Nevnte eg at i dag e den store verden mot Cathrin dagen? La meg sei d sånn, eg vant isje...
Dreden tur me Salka, blei alt for lange plutselig, så eg hadde mega dårlig tid, måtte ver ferdige i stallen kl 11 å kom tebage fra tur hall 11 ( eg rei ud hall ti, å beregna å ver tebage sånn ti ca) Så va d å sala av å hiva ud hestane.... D å ta ud ei hoppa å ein hingst samtidig virke kanskje dumt, men hoppå e drektige, så d pleie gå bra, men Gymir bestemte seg for å tulla i dag, så d tog jo merr tid en vanlig.. Så sgo eg ta ud de 3 siste, å han eine sga ha teppe på, d pleie ta 2 min, men i dag tog d 10... Så sgo eg ha di ud, åsså når eg kom ud me alle 3... så klarte di seff å rota seg inn i kverandre sine leietau, så d å få av di grimene va jo ett kapittel for seg sjøl...

Når eg kom inn igjen sgo eg sjekka kl på tlf, å då hadde den bestemt seg for å klikka!!!
Så sgo eg måga en boks..( d jekk faktisk bra!!) heilt te eg sgo kjøra ud trillebårå... Den kveltra nemlig!! så då va d bare å grava alt oppi igjen...

Ud å fora hestane... alt høyet å halmen blåste jo i alle retninga, så eg håbe hestane gadd å springa itte d, hvis isje va di svoltne i kveld...
Kom hjem ca ti øve 11 å sgo ver på sandnes kl 12, å før d sgo eg dusja å spisa... d jekk akkurat, men eg klarte jo å komma forseint på jobb ittepå... så eg vett nå isje heilt eg...

Resten av dagen forløp relativt smertefritt... med unntak av at eg kjørte på rødt lys når eg sgo henta min kjære far på flyplassen!

Godt alt... i helgå sga eg ver tilskuer på ett kurs på Forsand, å ver me siri å spela på søndag!

Neste helg sga eg sjøl på kurs me ein så hette Eyjolfur Thorsteinsson... d kan ble spennande!
Btw... eg e sykmeldt ein måned te... argh... begynne å ble leie nå... 9 tima jobb i ugå e liksom isje allverdens... men men sånn e d bare for tiå...

No comments:

Post a Comment

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D