Tuesday, March 10, 2009

Helgå å di...

Helgå mi har i bunn å grunn våre relativt bra på en måde:p


Fredag hadde eg forsåvidt en dreden dag på jobb, så va d en kjapp tur i stallen, me litt riding me Salka... Tror isje egentlig at d jekk så bra... Kjenne eg isje huske heilt... anyway... Så va d kirkeøving... Isje så veldig nødvendig kjente eg, men greit nok... Itte alt dette sgo eg jo i teorien te Ålgård, men eg kjende bare at eg va så sinnsykt sleten... Å vips der ringte ei venninna i nød å hadd eblitt heven ud av leiligheten, hu gjor d lutt me typen på torsdag, å har en tøff rettsak foran seg i mårå... så du kan sei d sånn at d passte ganske dårligt... (ustabile foreldre e någe drid)

Så då va d bare å finna en plass for hu å dåtterå å ver... Dåtterå fekk ver hos besteforeldrene sine, så då måtte venninnå sova hos meg... D va koseligt d altså... Så sånn jekk min "rolige" fredag...


Lørdag sto me opp litt sein i forhold te når me sgo ha stått opp, eg hadde en plan om å hjelpa AL me lasting av hest kl 09.30 men du kan sei d sånn at d jekk isje heilt...

Eg kjørte I te sandnes å måtte stoppa å handla någe mad før eg kunne ta turen ud i stallen, men eg tror isje eg va der så mye itte hall 10...

Så va d avgårde kåre te Forsand... AL sgo nemlig ri på kurs... å eg sgo ver O store tilskuer/hestepasser/ fotograf... D va veldig kjekt å få ver me, å eg fekk snakkt ganske mye me AL..me får liksom isje tid te di über lange samtalane i stallen, så d va kjekt å ha ein heile dag å gjørr d på:p




D e kjekt å få snakkt litt me någen så harr sånn ca ørti år me erfaring me hest, å som seie ting litt sånn rett fram.. uden å legga någe i mellom.... Fekk faktisk litt troen p at eg kan få te någe me Salka... (den hadde eg mista itte en ridetime sist uga...)

Ellers så har AL ein hund, som e redde for alt... type sinnsykt nervøs... eg har truffe na ganske mange ganger ittekvert, (passte na te å me ei helg for någen år siden hu va GA si tidligare, å då låg hu i 3 timer i et hjørn å knurrde på meg, før hu aksepterte at eg kunne ver der, men eg fekk isje lov å klappa na, fekk bare røra na når eg sgo ha på båndet for å ta na me i stallen) uansett tidligare så har hu typisk tårt å lukta på meg, å that's about it, men i helgå va hu me te forsand, å blandt en hau me nye folk blei eg plutselig kjent... så då fekk eg klappa na, å hu tårte te å me å la meg klappa na sjøl om AL isje sto 5cm vekke:p

Åsså når eg kom bort itte at sånn ca alle andre jenter i ridehallen hadde fått lov å hilsa på na å klappa na!! så hoppte hu faktisk opp på meg! D va kjekt, både for meg å AL tror eg:p


Me va i stallen sånn ca i 12 tiå på nåttå:p så d blei en lang dag.. å då va d bare å henta I å komma seg hjem...


Å på søndag kom hu faktisk bort når eg ropte på na, om en någe merr skeptisk enn på lørdag, men d sgo bare mangla me alle inntrykkå hu fekk då...



Søndag jekk me te speling i kjerkå, å tur te forsand for å se GA å Kjartan i aksjon! d va kjekt å se... di e goe... å eg e veldig takknemlig for å dela stall me to så utrolig dyktige folk!




på kvelden kom I opp i stallen, åsså rei eg Salka litt p "banen" (eller i en luftegård om du vil) å nå som eg har skjønt at Rom isje blei bygd på en dag, så syns eg faktisk at d jekk ganske bra...


Så rei eg Gamlå ittepå (Fala hette hu å e 22 år=)
Hu e en racer på dressur type ting... så d va knall kjekt, sjøl om d e riding uten sal, så eg isje akkurat e heilt i balanse...


I kvellingå kom Sigrid å Helge en tur te Sandnes å sa hei, så d va kjekt å få se di når di fussta va her!


Ellers så har eg begynt å flytta litt, te nå e sengå flytta, å litt klær.. åsså har eg pakkt ner nesten alt på badet, å nesten alt i stuå, så nå e d bare kjykkenet å klær igjen stortsett... nå har eg skreve nok i denne omgang tror eg...

I mårå e d sykehus, så moralsk støtte for I itte rettsaken, så e d en tur i stallen for en liten ridetime me Anne... Så får me se ka kvelden bringe...

Onsdag e d resultatkonferanse på fredheim... eg va me i en brukerundersøkelse i regi av mental helse, sandnes dps å sandnes kommune, så nå foreligge vist resultatene...Sammen mot samme mål:p

1 comment:

  1. kjenne at eg må presisera at bildene i dette innlegget på ingen måte likne på någe eg har skreve om.. tilfelle någen trodde at hunden va den hunden eg skreiv om:p

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D