Wednesday, March 8, 2017

Det ble stille

Hei igjen, det gikk heldigvis ikke ett år til neste innlegg, men alikevel noen måneder.

Jeg ble ikke bedre etter sist innlegg, og den 22 desember ble jeg innlagt. Og her har jeg vært siden. Men for første gang på alle mine år i psykiatrien, har jeg virkelig følt at jeg har blitt sett og hørt og virkelig har fått hjelp. Og ikke bare av noen få, men hele avdelingen har vært helt fantastiske.

Jeg fikk en behandler som virkelig så meg, og hva jeg trengte, som har tatt meg på alvor hele veien, og som har tatt initiativ til at jeg skal utredes på nytt, for hun mener at den diagnosen jeg har ikke stemmer.. Jeg begynte med Ect behandling i februar, og har 2 behandlinger igjen før jeg er ferdig, da har jeg hatt en serie på 12 behandlinger. Det har virkelig funket, og jeg har det bedre enn på lenge. Det er ikke dermed sagt at alt er tipp topp, men Jeg tenker ikke at jeg har lyst å dø hver dag lenger. Skadetrangen sitter i, men stort sett er den håndterbar.

Vi har planlagt utskrivelse innen den 22.mars. Og jeg tror at det er første gang at jeg føler at det er helt greit. Jeg gleder meg til å komme hjem. Men jeg gleder meg ennå mer til å få lov å kjøre bil igjen. Siden jeg får ect 2-3 ganger i uka nå, så får jeg ikke lov å kjøre, siden det kan påvirke konsentrasjon og hukommelse. veldig lurt, for det er stadig episoder jeg ikke husker. Men jeg håper det kommer seg ganske kjapt.

Ellers så har jeg blitt 30 år siden sist.. Og det føles faktisk helt greit, hvem skulle trodd at jeg synes det, som hadde en liten krise da jeg bikket 26... Og på bursdagen min kom en venninne innom med det som må være den fineste gaven jeg noensinne har fått...

Ett maleri av meg og salka fra stallgjengen siden hun måtte tas i november.

Utrolig glad for det.

Så er jeg spent på om jeg klarer å fylle dagene akkurat passelig når jeg kommer hjem. Jeg må prøve å ikke bli sittende for mye alene hjemme, men samtidig må jeg ikke fylle dagene sprengfulle med program, da går jeg fort i kjelleren igjen.

Forrige uke tok jeg forresten en tattovering:) kjempe fornøyd! Hvis du ser godt etter ser du at det er ett semikolon i kroppen til sommerfuglen:) mer om semikolonproject kan du lese her.

2 comments:

  1. Anonymous9:11:00 PM

    Hei:)
    Ville bare si at jeg håper du snart oppdaterer bloggen din igjen. Jeg er ofte innom for å se om du har skrevet noe nytt. Jeg håper du har det bra for det er noe du virkelig fortjener. Jeg har følgt bloggen din siden du begynte å blogge men har aldri kommentert før nå. Jeg føler på en måte at jeg kjenner deg litt. Du virker som en utrolig sterk jente med så mye viktig kunnskap. Jeg har ivertfall lært mye av å lese bloggen din<3 Og tatoveringen din var bare nydelig, jeg liker at den har et budskap<3 aldri mist håpet, du er god nok akkurat som du er. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så hyggelig at du leser;) og alltid fint med en kommentar:) skal prøve å skrive noe en dag:)

      Delete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D