Wednesday, September 26, 2012

Fra himmel til helvete.

Dagen var fin, våknet til nyvasket leilighet, gikk til gruppeterapi med glede, kom hjem og surfet gjennom inspeksjon av bygningsmassen, hadde noen timer med koselig småprat i fellesstuen. En kjapp tur i stallen, og kanonkjekt tv selskap av venninne hele kvelden. Så snudde det..
På 2 sekunder var alt det fine som blåst bort. Leste på lappen jeg fikk av fantastisk sykepleier alt jeg kunne... Du fortjener det står der. Fortjener hva da? Fortjener å ha det jævlig, fortjener å dø, fortjener iallefall å blø!
Ringte til beredskapen. Ukjent menneske med ikke vennlig stemme, søren at jeg er så sensitiv på det. Hev meg på tlf til legevakt. Hyggelig stemme i andre enden. Flaks. Lang samtale, du fikser dette, heia deg, osv. Så plutselig fikset jeg ingenting, barberbladet jeg lekte med ble dratt fort over armen, uten å tenke to raske kutt til... Ikke dypt, ikke sånn sy dypt iallefall... Hallo? Sier hyggelig stemme i andre enden, ble du borte? Nei, jeg bare skadet meg litt!
Om jeg ville komme opp å snakke litt med legen? Nei, liker ikke leger. Dårlig erfaring med sånt, men kan komme opp å snakke litt med deg.
Reiste opp, snakket ikke så mye, men fikk iallefdll stripset, hun mente det var på grensen til sying, sikkert ikke sett så mange kutt hun... Lot henne stelle det litt, så mister hun ikke nattesøvnen iallefall..
Så, 0 dager skadefri.. 332 sammenhengende ble det. Jeg tenker ny regning må bli 332 av 333 dager skadefri, så når jeg snart ett år alikevel...




Edit... Måtte endre fra 232/233 til 332/333, vi går da ikke hundre dager tilbake i tid pga ett litte feilsteg?

4 comments:

  1. Det handler ikke om hvor mange ganger du faller, men hvor mange ganger du klarer å reise deg opp fra fallet :) Syns du er kjempeflink! Stå på!

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:22:00 PM

    Du regner helt riktig om du klarer å holde fokuset på 232 av 233, for det er jo nettopp det det er. Rise and shine.

    <3

    ReplyDelete
  3. Jeg og trodde du hadde passert 300 så forsto ingenting når d sto 232.. Men du d kjempe flinke Cathrin:-) du e goe:-)

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D