Monday, December 1, 2008

Lys Våken

I helgå har eg våre på Lys våken
i hana kjerkå... d e sånnei adventsnatt som ganske mange kjerker i landet har hatt fra lørdag te søndag! fryktelig kjekke natt.. me kom kl 12 på lørdag, så hadde di sporlek å sånn, åsså kl 14... når te å me eg hadde komt;op så hadde me grupper.. någen lagte drama te teksten, någen lagte dans, någen tova hjerter å kuler te pynt å lagte advents krans/stake å någen va me meg å lagte kaker te kirkekaffien. me spiste grøt å taco å koste oss me d... me øvte på alt som sgo skje på gtj, lagte te regnbuebønnen, å va ude å hadde refleks løp, kor heile fadervår va gjemt ute i skogen, så måtte di finna alle delane, å pusla d samen...

Når di kom inn igjen hadde me en overraskelse te di... Don runi va komt for å trylla litt for oss.. eg kjenne at eg lar meg imponera eg altså... når han klare å trylla fram 3 duer å ein hund (chiuaua) jada, eg hadde sitt alle 3 dyrå før han begynte, men aligavel... kor tar an di fra, å koss får an di te å ver heilt rolige.. du sgo hørt for ett leven duene lagte når di va tatt fram.... eg e imponert...

så va d på tide me litt kos(me fornuftigt innhold) film i multirommet i kjerkå... for di som isje har våre der... d e ett konge rom å se film i...spesielt hvis du klare å få plass på tjukkasen eller i en sofa, å alle ungane fekk plass... filmen va
I Miraklenes tid...
veldig bra film,, d e jesus sitt liv i kronologisk rekkefølge... d hette vel animasjons film, men d e faktisk dukker å tegning i skjønn forening... di seie visst at d e ein av di beste jesusfilmane som e lagt.... Ungane bler iallefall berørt av an, å d må jo ver målet...

onna filmen kom anette og, så meg å hu satte opp en bønnevandring oppe i kjerkerommet... eg lekte tekniker, å me fekk alt te å fungera itte litt om å men.. fant te å me utav någe som va feil... tenk d! be impressed!

Me hadde en veldig bra bønnevandring, d såg ud så ungane tog d alvorligt... d va kjekt å se... så va d natt....
Eg reiste ud for å ver litt taxi, å når eg kom tebage i sånn 3 tiå, så hadde di siste sovna for en halltime siden... Camilla å jon steinar kom for å ver nattevakt og då, så så kunne jo isje eg gå å legga meg, så eg va på en måte i seng sånn hall 6 i dag morges.... våkna av at drama gruppå sgo øva kl hall 9... å eg så syns eg va så lure så la meg oppe, for då slapp eg å våkna før hall 10.. men neida,, hehe... jaja d jekk godt d... di va så flinke på gudstjenesten! eg va heilt imponert! ittepå har eg våre en tur på besøk hos Marit (mor te hu som eg leie hos, hu jobbe på sfoen litt..) åsså har eg sove på sofaen.. å nå har eg sett nytt på nytt, beat for beat å mgpjr.... så sånn e d.. nå sga eg sova tenke eg....

No comments:

Post a Comment

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D