Saturday, September 28, 2013

Om å ikke fortjene noe...

Akkurat nå er jeg inne i en periode hvor jeg ikke føler at jeg fortjener noenting. Jeg spiser lite, for jeg fortjener ikke mat. Jeg sover på gulvet uten dyne, for jeg fortjener ikke å ligge i sengen. Jeg tar ikke kontakt med personalet, for jeg fortjener ikke hjelp.

Det er slitsomt å ha det sånn.. Å hele tiden forhandle med meg selv. Kan jeg spise en skive? Ja hvis vinduet står oppe i natt så du fryser ennå mer. Kan jeg ha pute? Ja, for du spiste bare en skive i dag. Kan jeg ha dyne? Nei for du tok i mot samtale da du ble tilbudt det.

Alikevel, midt i all destruktivitet og verdiløshet. Er jeg 700 dager skadefri i dag. Det er helt utrolig, og jeg hadde aldri trodd det for 700 dager siden.


Armer med gamle arr etter kampene som har vært.. Det har vært mange usynlige kamper for å komme dit jeg er i dag, men jeg tror, innerst inne, at det er verdt det.

2 comments:

  1. Anonymous12:35:00 PM

    Tusen goe tankar og klem går te deg.
    <3 hilsen Vibecke Seidur.

    ReplyDelete
  2. Hei.

    700 dager er kjempebra. Du er sterk:)

    Når jeg leser det du har skrevet her, så opplever jeg at du ikke skiller mellom hva du føler du ikke fortjener, og det å straffe deg selv. Du lar de to tingene gå hånd i hånd, slik at det du ikke fortjener begynner å fungere som en erstatning for en handling du bør straffes for. Og det trenger du jo ikke. Du har lov til å gi slipp på det.

    Men dette er du ganske sikkert klar over fra før.:)

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    ReplyDelete

Jeg setter stor pris på om du legger igjen ett lite hei når du har vært innom:D